Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Här är Discoverys trailer för vinter-OS

Publicerad: 23 Januari 2018, 07:51
Uppdaterad: 23 Januari 2018, 08:24

Foto: Skärmbild Disoverys OS-trailer.

Bara veckor kvar till de olympiska spelen i Pyeongchang – se Discoverys trailer här.


Mellan den 9 och 25 februari gör världens bästa vinteridrottare upp om de olympiska medaljerna i grenar som längdskidor, ishockey och curling.

OS i Sydkorea är också en av Discoverys stora satsningar. Innehållsleverantören har utöver årets OS även förvärvat rättigheterna för de kommande tre spelen, en affär som kostat omkring 13 miljarder kronor.

Nu har Discovery, med drygt två veckor till invigning, släppt två trailers inför vinter-OS.

– OS är ju verkligen en nationell angelägenhet. Vissa sportevenemang lockar primärt de som verkligen gillar sport men OS är ju så mycket större, säger Discoverys marknadschef Hanna Bergholm till Dagens Media.

Vad fokuserade ni på i era kampanjfilmer?

– Det var viktigt för oss att göra en kampanj som inkluderar och inte bara riktar sig till de som normalt sett tittar på sport. Vi ville göra en kampanj med stor igenkänning, värme och som faktiskt berättade hur vi svenskar har kunnat bli bäst i världen trots att vi bor i ett litet land.

Leverantören presenterar två filmer inför OS, en med fokus på svenskarnas förhållande till vintern och en med Discoverys egna experter och profiler under spelen. Det genomgående temat i filmerna är såklart vinter.

Kampanjfilmerna kommer synas på Discoverys egna kanaler och digitalt på exempelvis sociala medier.

Arbetsgrupp bakom "Vinterfolket":

Creative director: Calle Östlund, Discovery

Copywriter: Gustaf Brickman, Big Words

Produktionsbolag: Indio

Director: Emil Möller

DOP: Johan Palm

Exekutiv producent: Johan Lindström

Producent: Jimmy Wåhlin

Line Producer: Niklas Jakobsson

Post production: Gangsters

Arbetsgruppen bakom talentsfilmen:

Regi/cd: Calle Östlund, Discovery Networks Sweden

Produktionsbolag: No bad days

Producent: Emanuel Danneman

Simon Nilsson

simon.nilsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.