Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Han ska göra OMG mer kreativt

Publicerad: 21 Maj 2010, 14:28
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:50

Andreas Hawerfors blir chef för OMG:s Fuse-enhet, som jobbar med icke-traditionella lösningar.


Ämnen i artikeln:

OMDOMG

Fuse finns på de flesta marknader där OMG är representerade. I Sverige - där man driver mediebyråerna OMD och PHD - har avdelningen varit igång i fyra år, och letts av Maria Jartman.

När hon nu går på föräldraledighet tar Andreas Hawerfors över. Han kommer närmast från ett jobb som storkundssäljare på Kanal 5.

– Tanken är att växla upp inom detta område och skapa fler lösningar som ger eko för våra annonsörer, säger Andreas Hawerfors.

AFP är en stor del av Fuses verksamhet - även Maria Jartman har en bakgrund inom tv.

– Tv är ett tungt medie men tanken är att jobba mycket ute på stan, med gerillaaktiviteter, allt för att utveckla och konceptualisera de satta kampanjstrategierna, säger Andreas Hawerfors.

När Maria Jartman kommer tillbaka från föräldraledigheten ska hon fortsätta att jobba med framför allt AFP, säger han.

– Fuseavdelningarna ligger lite längre i framkant internationellt. På vissa stora marknader är man mellan 20 och 30 personer som jobbar med detta, säger Andreas Hawefors.

Martin Schori

Ämnen i artikeln:

OMDOMG

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.