Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Han ska göra Kanal 5 mer social

Publicerad: 1 Mars 2012, 09:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:31

Kanal 5 fyller på med fler namn till sin marknadsavdelning. Den senaste värvningen kommer från Mediacom.


Igår berättade SBS TV, som i Sverige driver Kanal 5 och Kanal 9, att man rekryterat Johan Junker som kreativ chef för marknads- och kommunikationsavdelningen.

På torsdagen presenterades nästa nyförvärv: Johan Verkruyssen, i dag innovation director på Mediacom. Han får titeln reklamchef.

– Johan har en gedigen kunskap om sociala medier, social tv och strategiska medieval. Med hans internationella medieerfarenhet från MTV och Financal Times är han en drömrekrytering, säger Jan Loosme, marknadschef på SBS TV, i ett pressmeddelande.

Johan Verkruyssen har även en bakgrund på MTV, Zenithoptimedia och Financial Times.

– Det var lockande att jobba för SBS TV eftersom jag tycker att det är den enda tv-kanalen som har en tydlig positionering och vågar sticka ut. Jag vill förstärka SBS TV:s varumärke och utveckla hur SBS TV ska fortsätta vara synliga digitalt och inom social marketing. Där tror jag det finns stora utvecklingsmöjligheter, säger Johan Verkruyssen i pressmeddelandet.

Han tillträder den 12 mars.

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.