Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Han ska ansvara för Discoverys marknadsavdelning

Publicerad: 19 November 2019, 08:39

Carl Waldenor kom till Discovey i september. Nu får han ansvar för marknadsavdelningen.

Discovery internrekryterar Carl Waldenor till den nyinrättade tjänsten director marketing och direct-to-consumer. Han tar också plats i ledningsgruppen.


Ämnen i artikeln:

Discovery

Carl Waldenor har en bakgrund som affärschef för TV4 Play samt Fotbollskanalen. Han har också ingått i Bonnier Broadcastings digitala ledningsgrupp.

Till Discovery Networks Sweden kom Carl Waldenor i september. Där har han sedan dess arbetar med tv-husets digitala satsning och ansvarat för direct-to-consumer-affären (D2C). Nu, två månader senare, står det klart att han får den nyinrättade tjänsten som director marketing och D2C. Rollen ger honom ansvar för marknadsavdelningen.

– Jag ser verkligen fram emot att få ansluta till det grymma gänget på Discoverys marknadsavdelning och är supertaggad inför utmaningen, säger Carl Waldenor i ett pressmeddelande.

– Att vi dessutom tar steget och slår ihop ansvaret för marknad och direct-to-consumer känns både spännande och helt avgörande för att lyckas i den snabba digitala förändringen som tv-branschen genomgår just nu. Det ligger dessutom helt i linje med den stora satsning vi gör på våra digitala plattformar med bland annat Allsvenskan och Superettan som en av kronjuvelerna 2020, säger han vidare.

Samtidigt som Carl Waldenor tillträder sin nya roll tar han plats i ledningsgruppen. Han rapporterar till Discovery Networks Swedens vd Nicklas Norrby.

- Sammanslagningen av de två funktionerna samt tillsättandet av Carl Waldenor som Director Marketing & D2C understryker vårt strategiska fokus att nå ut ännu bredare med våra digitala konsumentprodukter, säger Nicklas Norrby i en kommentar.

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Discovery

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.