Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Logga in


Rörligt

Han lämnar TV4 för Discovery

Publicerad: 10 Juni 2019, 12:21

TV4 Plays affärschef lämnar sitt uppdrag för att istället gå över till konkurrenten.


Ämnen i artikeln:

TV4TV4 PlayDiscoveryHenriette Zeuchner

Carl Waldenor lämnar TV4 för att istället gå över till Discovery där han blir senior manager, direct-to-consumer Dplay, Eurosport Player, Golf TV och kommande digitala tjänster. Rekryteringen är ett steg i ledet av tv-husets satsning på digital affärsutveckling. 

– Efter mina åtta år på TV4 känner jag en stor tacksamhet för de utvecklingsmöjligheter jag fått inom bolaget. Nu går jag vidare till nya spännande utmaningar på Discovery Networks Sweden. Med internationell skala och lokala storsatsningar – inte minst i form av Allsvenskan och Superettan samt OS – står Discovery nu mer än redo att ta nästa kliv i att bygga en omfattande digital konsumentaffär i Sverige. Den uppgiften ser jag mycket fram emot att ta mig an, säger Carl Waldenor i ett pressmeddelande.

Carl Waldenor kommer senast från rollen som affärschef för TV4 Play samtidigt som han även har varit med i Bonnier Broadcastings digitala ledningsgrupp. Tidigare har han även varit affärschef för Fotbollskanalen. 

– Digitala konsumentprodukter och direct-to-consumer-intäkter är prioriterade områden för Discovery och här kommer Carl med sin enorma spetskompetens, att tillföra massor. Att Carl dessutom arbetat nära Allsvenskan och Superettan är så klart värdefullt för oss när vi nästa år tar oss an Sveriges hetaste sporträttighet, säger Henriette Zeuchner, vd Discovery Networks Sweden, i ett pressmeddelande. 

Carl Waldenor tillträder sin nya tjänst i september. Istället blir Sam Ekman, idag affärschef för Fotbollskanalen, även affärschef för TV4 Play från och med i juni. Tidigare har Sam Ekman varit affärsstrateg för TV4:s digitala kanaler. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.