Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag19.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Guldbiljetter lyfter "Idol"

Publicerad: 17 Augusti 2011, 07:34
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:02

TV4 sätter fokus på guldbiljetten i höstens kampanj för storformatet och långköraren "Idol".


Ämnen i artikeln:

IdolTV4

TV4-gruppen stegrade ambitionsnivån redan i våras med en ovanligt tidig säsongsstart och rekordstor programbudget. I höst krämar de på lite till på reklamsidan.

En av de största reklamsatsningarna är "Idol 2011". Programmet får en ny jurykonstellation och Pär Lernström över som programledare efter Peter Jihde.

Årets koncept "Vem är guld värd" löper som en röd tråd genom hela kampanjen.

– Syftet med kampanjen är att få tittaren att känna nytändning för Idol 2011 genom att presentera nya juryn i en kontext med jakten på guld. Guldbiljetten är symbolen för det som alla är på jakt efter i programmet och det är också symbolen för vad första delen av "Idol" går ut på, säger Åsa Kellner, projektledare på TV4.

"Idol" ska puffas hårt i de egna kanalerna, men det kompletteras med en utomhuskampanj och en digital lösning för större genomslag. I filmerna berättar juryn hur de tänker kring guldbiljetterna och vilka de tror att de andra kommer att ge guldbiljetter till. I den digitala kampanjen får tittarna bedöma vem som är guld värd.

Kampanjen, som har tagits fram inhouse, rullar fram till premiären. Carat står för mediestrategin.

Läs mer om tv-bolagens reklamkrig i DM Plus.

Teamet bakom

Arbetsgrupp TV4:

Art director – Ida Wahlström

Copy – Ulf Svedlund

Regi/producent – Camilo Altera

Produktionsledare – Ebba Axling

Bildredaktör – Mia Balkow

Creative director – Ulrika Biding

Projektledare – Åsa Kellner

Digital idé och produktion – Identity Works

Synnöve Almer

Ämnen i artikeln:

IdolTV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.