Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Guld till MTV efter lyckad facebook-kampanj

Publicerad: 5 November 2014, 14:01
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:23

MTV och Wenderfalck prisas i marknadsföringstävlingen The Mashies.


Det är för Facebook-appen Match Machine, som skapats för att marknadsföra realityserien Are you the one, som MTV och Wendelfalck får guldpriset i kategorin Best Facebook campaign. Priset delades ut natten till den 5 november på The Mashies prisutdelning i New York.

– Vi är superstolta. Det är väldigt kul att få internationellt erkännande för en kampanj som vi utvecklat här i Stockholm och som spridit sig till över trettio länder. Att det sker på en sådan uppmärksammad tävling är extra häftigt, säger Hanna Hedberg, marknads- och kommunikationschef på Viacom, till Dagens Media.

Genom appen får användarna information om tv-serien samtidigt som de hittar sin egen "bästa" match bland facebookvännerna.

– Jag tror den är framgångsrik eftersom appen är så självklar och enkelt ringar in något som är viktigt för vår målgrupp, det vill säga hur man hittar en partner. Det är relevant och det engagerar, säger Hanna Hedberg.

Enligt Mtv-själva har det hitills gjorts 95 miljoner matchningar över hela världen genom Match Machine.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.