Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Gekås och Kanal 5 lanserar Ullaredkalender

Publicerad: 11 November 2010, 12:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:32

Bris får hela överskottet när Kanal 5 och Gekås lanserar en kalender – fylld med unika bilder från det populära varuhuset.


Först blev lågprismeckat tv. Nu tar Gekås klivet ut i ännu en kanal. ”Ullaredkalendern” börjar säljas i morgon, fredag.

Avsändare är Gekås, Bris och Kanal 5 och kalendern trycks i en förstaupplaga om 30 000 exemplar.

Barnens rätt i samhället, BRIS, som sedan länge har ett samarbete med Kanal 5, ska få hela överskottet.

– Vi fick ett helt fantastiskt erbjudande, att få ta del av överskottet, säger Cecilia Nauclér, presschef på BRIS.

I kalendern syns Boris, Morgan och andra Ullaredsprofiler på nytagna unika bilder.

– Kalendern är underbar. Det är jättebra bilder, säger Cecilia Nauclér.

Vad ska ni göra med pengarna?

– Vårt största mål just nu är att öka tillgängligheten på vår hjälptelefon. Vi får varje år  700 000 samtal till vår växel, men vi kan bara ta emot 70 000. Vi jobbar nu hårt för att kunna ha vår hjälptelefon öppen 24-timmar om dygnet för att öka den siffran.

Enligt prognosen ska kalendern generera ”miljoner”.

19Hundra72 har stått för originalidé och produktion av kalendern. Jesper Petersson har tagit bilderna.

Erik Wisterberg

erik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.