Fredrik Edberg till Discovery

Fredrik Edberg blir ny försäljningsdirektör på Discovery Networks Sweden.

Till hösten tillträder Fredrik Edberg rollen som ny försäljningsdirektör på Discovery Network Swedens försäljningsavdelning.

I samband med detta tar han även plats i Discoverys svenska säljledning där han rapporterar direkt till Nicklas Norrby, vice president sales.

Fredrik Edberg kommer närmast från tjänsten som vice vd på mediebyrån Mindshare och har över 20 års erfarenhet i branschen. I uppdraget för Mindshare var han även tillförordnad nordisk mediechef för annonsjätten Unilever på konsultbasis.

– Fredrik är en tung branschperson med mycket erfarenhet och kunskap om medias roll i annonsörens affär. Jag är oerhört stolt och glad över att hälsa honom välkommen. Dessutom är jag övertygad om att Fredrik, tillsammans med nyligen rekryterade Sanny Ekstrand, kommer bli viktiga nyckelspelare i vårt dreamteam-bygge på försäljningsavdelningen, säger Nicklas Norrby, vice president sales, Discovery Networks Sweden, i ett pressmeddelande.

Fredrik Edberg tackar Group M och Mindshare för de totalt 18 år som han har abetat inom gruppen, samtidigt som han säger att han lämnar för en ny spännande utmaning.

– Discovery har öppnat 2018 som Sveriges starkast växande kommersiella tv-hus på alla plattformar. Det är en broadcaster som förfogar över fantastiskt innehåll och som har en kraftfull strategi framåt, där även de tre kommande olympiska spelen och Allsvenskan från 2020 ingår. Så jag ser verkligen fram mot att ansluta till säljgänget och att få utveckla Discoverys kommersiella erbjudande för att ge kunden optimala möjligheter och trygghet på en marknad i spännande transformation, säger han i ett pressmeddelande.

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2018-04-09 10.59Uppdaterad 2018-04-09 11.11

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: