Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Från vanlig till superhjälte i ny kampanj

Bredbandsbolaget fokuserar på snabbare bredband och låter en vanlig kund omvandlas till superhjälten Kenny i sin nya kampanj.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 08 Februari 2013, 08:45
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:56

Ämnen i artikeln:

Acne AdvertisingBredbandsbolaget

Idag, fredag, startar Bredbandsbolaget sin nya reklamkampanj, signerad Acne Advertising, med fokus på snabbare bredband. Kampanjen består av en serie nya reklamfilmer som kommer att sändas under våren. Kampanjen inkluderar även print, radio och digitalt.

I filmen förvandlas en vanlig kund till superhjälten Kenny, som känns igen från tidigare reklamfilmer från Bredbandsbolaget.  Anslaget är mindre humoristiskt än tidigare filmer med Kenny.

Se den första filmen här:

<iframe width="442" height="249" src="http://www.youtube.com/embed/QO8oP8ashzA" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupp

Reklambyrå: Acne Advertising

Creative Director: Adam Springfeldt

Art Director: Johan Holmgren

Copywriter: Erik Bergqvist,

Projektledare: Lars-Göran Uddman,

Operativ Projektledare: Sofie Holmström

Byråproducent: Camilla Geijer

Produktionsbolag: ILP

Regissör: Sebastian Hedin

Bredbandsbolaget:

Head of Brand & Communications: Patrik Söder

Projektledare Brand & Communications: Susanne Sahlström Nygren

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.