Rörligt
Från Discovery till Spoon
Publicerad: 15 april 2020, 06:05
Daniel Lagerqvist går från Discovery till Spoon. Foto: Magnus Ragnvid
UPPDATERAD. Discoverys kommunikationsdirektör Daniel Lagerqvist går till nystartade Spoon Inhouse.
Spoon Inhouse startades i höstas som en del av contentbolaget Spoon. Systerbyrån arbetar med att organisera, driva och bemanna inhousebyråer och marknadsavdelningar.
Nu rekryterar man Daniel Lagerqvist som affärsansvarig chef för Spoon Inhouse. Han kommer närmast från en roll som kommunikationsdirektör på Discovery Networks.
Han har tidigare arbetat på bland annat Expressen, Aftonbladet och Nerikes Allehanda.
Daniel Lagerqvist har jobbat på Discovery i snart fyra år. Han kom först in för att jobba med OS i Pyeongchang 2018 då han värvades av den dåvarande kommunikationsdirektören Dan Panas.
– Det känns klyschigt att säga, men Discovery är en fantastisk arbetsplats. Jag har fått chans att vara på plats i Pyeongchang under OS, vi har vunnit Kristallen och tagit hem Allsvenskan, som tyvärr nu skjutits upp, men jag har fått göra mycket. Så när Spoon hörde av sig kände jag att det var dags att göra något annat, säger Daniel Lagerqvist till Dagens Media.
Spoon Inhouse erbjuder inhouseavdelningar rådgivning, stöttning och rekryteringshjälp.
– Jag tror verkligen på affärsidén och den ligger helt rätt i förändringarna vi ser i kommunikationsbranschen. Många företag kör inhouse med krav på snabba lösningar och en always on-strategi, och att då få leda en del av Spoon som jobbar med just det känns väldigt spännande.
Daniel Lagerqvist gör sin sista dag på Discovery 5 maj. Någon ersättare är ännu inte klar.
– Discovery får återkomma om det. Men rekryteringsarbetet har så klart varit igång ett tag.