Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Fotbollen drog över miljonen

Publicerad: 9 September 2014, 06:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:29

Här är siffrorna för gårdagens EM-kvalmatch mellan Sverige och Österrike i Kanal 5.


Ämnen i artikeln:

SBS Discovery

Första halvleken sågs av 1 330 000 tittare, enligt preliminära MMS-siffror. Ratingen uppgick till 12,3 procent i Kanal 5:s huvudmålgrupp 15-44, och tittartidsandelen i samma målgrupp var 39,5 procent.

Andra halvleken sågs av 1 385 000 tittare, med en rating och tittarandel i 15-44 på 13,3 respektive 47,3 procent.

– SBS Discovery TV var största tv-hus igår, med en tittartidsandel i primetime på 39,5 procent. Kanal 5 var största kanal med en tittartidsandel på 31,4 procent, säger Dan Panas, presschef på SBS Discovery TV.

Emir Osmanbegovic är sportchef på SBS Discovery TV.

–  Jag är jättenöjd med siffrorna. Framför allt att det var så många som valde att titta på våra studiodelar och inte bara matchen. Både förstudion och efterstudion hade fina tittarsiffror. Det finns ju ett stort intresse för svenska ladslagets matcher så vi visste att det skulle bli bra men det är väldigt glädjande att folk gillar inramningen, säger han till Dagens Media.

Hur funkade det med era nya profiler?

– Det gick jättebra. Vi gjorde en sädning på söndagskvällen då vi fick testa allting och jag tror att det gav oss lite trygghet och lugn inför Sverigematchen.

Det är dock en sak som Emir Osmanbegovic inte är helt nöjd med.

– Bildproduktionen från den österrikiska bildproducenten lämnade mycket att önska. Det var ganska mycket repriser och det känns som att man missade lite matchsekvenser. Det hade kunna varit bättre, det tycker nog de flesta som såg matchen.

Matchen slutade 1-1.

LÄS OCKSÅ:

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

SBS Discovery

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.