Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag21.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Förtydligande: "SBS ökar i popularitet"

Publicerad: 3 April 2014, 09:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:42

Med anledning av en artikel i den senaste utgåvan av tidningen vill Dagens Media göra ett förtydligande gällande betyget för SBS TV:s säljorganisation.


I veckans pappersupplaga av Dagens Media publiceras en intervjuundersökning gjord av analysföretaget Ardeo bland landets mediabyråer, som fått betygsätta säljkårerna på landets bio- och etermedieföretag. I ett citat och i en del av analysen ges felaktigt uppfattningen att ”Kanal 5:s säljkår” tappar mark.

I själva verket visar undersökningen att säljkåren för SBS Discovery TV, där Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, Discovery Channel och TLC ingår, ökar i popularitet och tillhör det absoluta toppskiktet bland de säljavdelningar som upplevs göra det bästa jobbet för tillfället.

Dagens Media beklagar de missvisande formuleringarna i artikeln.

Läs mer om medieköparnas betyg på landets största säljorganisationer i Dagens Media nummer 6, 2014.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.