Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag28.03.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Första gången – Netflix till Cannes Lions

Publicerad: 20 Februari 2020, 07:07

Foto: Tina Rowden/Netflix

Både Netflix och Amazon gästar Cannes Lions i år för att dela med sig av hur de jobbar med sina varumärken.


Ämnen i artikeln:

streamingNetflixAmazon

För första gången någonsin kommer både Netflix och Amazon besöka världens största reklamtävling Cannes Lions, skriver Adweek

Netflix kommer bland annat att prata om hur de arbetar för att locka till sig uppmärksamhet inför seriesläpp. Från Amazons sida kommer den globala marknadschefen Claudine Cheever prata om hur varumärket byggs upp under kundresan. 

Cannes Lions vp of content Charlotte Williams säger i ett uttalande att Netflix och Amazon återkommande dyker upp som varumärken besökare vill höra om och veta mer om. 

– Det här är två globala kraftvarumärken vars värde och tillväxt är enormt – och de vinner lejon också – ett bevis på att kreativitet är en nyckelfaktor i deras framgång, säger hon. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

streamingNetflixAmazon

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.