fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Att Netflix, som under lång tid sagt att de aldrig ska börja med annonser, har valt att göra det indikerar en viss oro, säger Björn Jeffery (t.v).

Foto: Lars Dareberg / Getty Images

Förändringens vind blåser – även internationellt

De globala streamingjättarna river existerande affärsmodeller och testar nya för att jaga abonnenter på en krisande marknad.

Publicerad: 11 september 2023, 12:00

Hanna Frick

hanna.frick@dagensmedia.se

De internationella tv- och streamingbolagen kapar enorma kostnader och skär ned på personal för att tackla de sämre tiderna. Samtidigt släpps hybridtjänster på löpande band.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Tv-turbulensen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev