Att Netflix, som under lång tid sagt att de aldrig ska börja med annonser, har valt att göra det indikerar en viss oro, säger Björn Jeffery (t.v).
Foto: Lars Dareberg / Getty Images
Förändringens vind blåser – även internationellt
De globala streamingjättarna river existerande affärsmodeller och testar nya för att jaga abonnenter på en krisande marknad.
Hanna Frick
Linnéa Kihlström
De internationella tv- och streamingbolagen kapar enorma kostnader och skär ned på personal för att tackla de sämre tiderna. Samtidigt släpps hybridtjänster på löpande band.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.
Ämnen i artikeln:
Tv-turbulensen