Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag19.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Flygande start för Erik & Mackan

Publicerad: 23 Februari 2011, 08:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:20

Erik och Mackans nya program på TV6, "99 saker man måste göra innan man dör", gjorde en stark debut igår.


Programledarduon Erik och Mackan har frontat en rad olika programserier på TV6.

När det igår klockan 21.00 var premiär för "99 saker man måste göra innan man dör" bänkade sig 274 000 tittare.

Ratingen i MTG TV:s huvudmålgrupp alla 15-49 år uppgick till 5,1 procent och bland TV6:s kärnpublik, män 15-34 år, var ratingen 8,8 procent.

– Det här är en kalasstark start för programmet. Av egenproduktioner på TV6 är det bara tre avsnitt av "Hål i väggen" som har rejtat bättre, säger Max Lagerbäck, presschef på MTG TV.

I "99 saker man måste göra innan man dör" betar Erik och Mackan av listan över saker som man måste uppleva innan man lämnar jordelivet. Max Lagerbäck tycker att produktionen, levererad av OTW, är lysande.

– Det här är ett synnerligen underhållande och välproducerat program. Det är kul att tittarna bänkar sig framför något som verkligen förtjänar en stor publik, säger han.

Direkt efter Erik och Mackan, klockan 22.00, följde premiären av TV6:s nya realityserie "Stockholmsnatt", där tittarna får följa med bakom kulisserna i huvudstadens krogliv.

Programmet, som produceras av Nordisk Film, drog 133.000 tittare, med en rating på 2,4 procent i 15-49 år.

– Det är inte samma succé som Erik och Mackan, men en helt okej start, säger Max Lagerbäck.

Fredrik Svedjetun

Chefredaktör och ansvarig utgivare

fredrik@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.