Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Filmstaden om skärpta restriktionerna: ”Vi har blivit vana”

Publicerad: 12 januari 2022, 06:53

Filmstadens marknadschef Carolin Högmyr säger att bolaget har blivit vana vid att justera och anpassa sig utifrån nya restriktioner.

Foto: Christine Olsson /TT-Nyhetsbyrån

Skärpta restriktioner slår återigen mot biograferna. Filmstadens marknadschef Carolin Högmyr kallar pandemin för ett experiment i realtid för bolaget, men ser positivt på året: ”Många starka premiärer och utveckling bakom kulisserna ger oss vind i seglen”, säger hon.


Ämnen i artikeln:

Filmstaden

Restriktioner, uppskjutna premiärer och uteblivna annonspengar gjorde pandemiåret 2020 extra tufft för biograferna. I höstas  såg branschen en ljusning i form av ökade medieinvesteringar – men nu ökar smittan

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Filmstaden

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.