Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag12.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Färre såg Mello-deltävling fyra

Publicerad: 25 Februari 2019, 08:44

Arvingarna var tillbaka i rutan – sång- och dansbandsgruppen gick till andra chansen.

Foto: SVT

Melodifestivalens tappade tittare jämfört med motsvarande deltävling i fjol.


Ämnen i artikeln:

Melodifestvalen

Lidköping stod som värd för den fjärde deltävlingen av SVT-flaggskeppet ”Melodifestivalen”. 

John Lundvik och Bishara drog längsta strået och tog sig direkt till finalen – som avgörs på Friends arena den 9 mars. 

Enligt preliminära siffror från MMS tittade 2 689 000 på SVT:s sänding under lördagskvällen. 78,2 procent av dem var i åldern 20–59 år. 

Det är ett tapp på 157 000 tittare jämfört med samma deltävling i fjol. 

Dock ökade tittartidsandelen bland de i åldern 20–59 år. Från 76,6 procent till 78,2 procent. 

Philip Wallin

Reporter

philip.wallin@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Melodifestvalen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.