Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Eyeworks startar digitalt bolag

Publicerad: 25 Augusti 2011, 05:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:59

Eyeworks tar det holländska bolaget Advance till Sverige. Bolaget ska ”sluta gapet mellan digital tjänsteproduktion och traditionell tv-produktion”.


Ämnen i artikeln:

Eyeworks

Advance står bakom format som ”Your real age” , ”Help – my kid is too fat” och ”Stay or go”. Formaten ska nu säljas på de nordiska marknaderna.

Vd för Advance Scandinavia är Alexander Jamal, som bland annat varit tv-producent på TV4 och affärs- och konceptutvecklare på Bonnier R&D.

– Advance Scandinavia har idag en affärsmodell som förenar det bästa av digitala

tjänster med det bästa av tv-produktion. I Holland har man på ett fantastiskt sätt svarat upp mot efterfrågan både från kommersiella partners och från mediebolag, säger Alexander Jamal i ett pressmeddelande.

Tanken är att Advance Scandinavia ska bli ett komplement till Eyeworks.

– Det här är en strategiskt viktig satsning. Mediemarknaden förändras snabbt och vi förändras med den. Med Advance Scandinavia får vi ett digitalt ben som kompletterar vår tv- och dramaverksamhet, säger Tobias Bringholm, vd för Eyeworks Scandinavia, i pressmeddelandet.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Eyeworks

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.