Gå direkt till textinnehållet

Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Prenumerera


Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Upptäck våra fördjupande analyser inom medier och marknadsföring

Prenumerera

Rörligt

Expressen TV och Di TV går in i MMS onlinevaluta

MMS onlinevaluta stärks när Expressen TV och Di TV ansluter.


Publicerad 2018-05-15 09:12

Ämnen i artikeln:

MMS

Dela artikeln:

MMS lanserade onlinereklamvalutan för rörlig bild i maj 2014 som den första i världen. I dag stärks valutan ytterligare då Expressen TV och Di TV går in i valutan.

– Expressen TV är Sveriges enda 24-timmars nyhetskanal som tillsammans med marknadsledande partner som Dagens Industri och CNN utvecklar vad vi tror är framtidens nyhets-tv. Vi erbjuder såklart en jätteintressant annonsmiljö, och det är självklart att den ska mätas och redovisas på samma transparenta sätt som för andra tv-aktörer i Sverige, säger Expressens chefredaktör Thomas Mattsson, i ett pressmeddelande.

Lotta Edling, chefredaktör för Di, ser det som ett styrkebesked att Di TV redan kan ansluta till MMS.

– Kombinationen av Di:s starka tittarmålgrupper och en helt ny plattform i form av Sveriges enda ekonomi-tv-kanal innebär stora möjligheter för annonsörer att nå ut till tunga beslutsfattare. Di TV är en ny aktör på en etablerad marknad, men jag tror och hoppas att MMS kan bidra till att Di TV blir en stark nischkanal, säger Lotta Edling, chefredaktör för Di, i pressmeddelandet.

I MMS onlinereklamvaluta för rörlig bild ingår därmed MTG, TV4, Discovery Networks, Aftonbladet TV, Expressen TV och Di TV.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.