Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Expressen och Kling gör webb-tv

Publicerad: 31 Maj 2010, 12:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:49

Expressen lanserar nya webb-tv-satsningen ”Show by Kling” som följer modeprofilen hemma hos kändisar och på premiärer.


Ämnen i artikeln:

ExpressenElin KlingOTWExpressen TV

Serien är en samproduktion mellan Bonnierkusinerna Expressen.se och TV4.se, och OTW står för produktionen.Tittarna får följa modeprofilen Elin Kling när hon rotar i kändisars garderober, stylar och ger tips på "must haves” till sommarens stadssemestrar.

– Vi riktar oss till en väldigt kräsen målgrupp, modeintresserade unga tjejer, och vi valde Elin Kling eftersom hon har hög trovärdighet och är Sveriges största modeprofil, säger Anna Rastner, redaktionschef på Expressen TV.

Expressen TV har tidigare sänt webb-tv-serierna ”Mammabikten” och ”Bröllopet”. Men nu satsar Expressen på mode. I samband med måndagens premiär av Show by Kling, får tidningens modesajt en ansiktslyftning.

– Det kommer bli bättre innehåll och vi satsar mer på färg och form. Under hösten lanserar vi ytterligare modegrejer, men det kan jag inte berätta om nu.

Vad förväntar ni er för tittarsiffror?

– Sådant är alltid svårt att spekulera om, men vi ser från tidigare satsningar att det finns en mognad hos vår publik för längre webb-tv-format.

Postorderbolaget Ellos står som ensam sponsor till serien.     

Therese Johansson


Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.