Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Expressen i samarbete med Calle Schulmans Hard Hat

För första gången samarbetar Expressen och Calle Schulmans produktionsbolag Hard Hat. Programmet heter #nofiltertv och börjar sändas idag.

Pär Ullrich


Publicerad: 10 Februari 2014, 10:32
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:48

Ämnen i artikeln:

Calle SchulmanExpressen

Calle Shulmans bolag Hard Hat har tidigare samarbetat mycket med Aftonbladet, bland annat med långköraren Schulman Show. Nu producerar man istället programmet #nofiltertv för Expressen tv.

Showen, som är inspirerad av Jimmi Kimmels ”Mean Tweets”, går ut på att ett trettiotal kändisar från olika områden pratar om tweets, facebook-meddelanden och instagram-meddelanden som skickats till dem från okända följare.

– Det är ett väldigt kort program på några minuter bara. Man kan säga att det är ett roligt sätt att belysa att alla kan kontakta alla nu för tiden, säger Elsa Falk, tillförordnad editionschef på Expressen tv, till Dagens Media.

Hittills har bland annat Tilde Fröling, Magnus Hedman och Gudrun Schyman ställt upp i programmet.

#nofiltertv är det första samarbetet mellan Expressen och produktionsbolaget Hard Hat.

– Samarbetet med Hard Hat betyder jättemycket för oss. De är extremt begåvade och duktiga och de gör bra tv för den här typen av plattform. Självklart känns samarbetet jätteroligt. De kan göra kvalitets-tv för rimliga pengar vilket är viktigt på nätet.

Planerar ni fler samarbeten ihop?

– Ja, vi har planer på att samarbeta mer med Hard Hat, både långtgående och lite mer lösa planer.

Att bolaget har ett långt förflutet med Aftonbladet, bland annat med nedlagda Schulman Show, är bara bra enligt Elsa Falk.

– De flesta måste ha många kunder för att kunna överleva. Jag har fullt förtroende att de sköter sina samarbeten med samtliga. Det finns ingen konflikt i detta som jag vet om, säger hon.

Inte heller Calle Schulman ser några konstigheter med det nya samarbetet.

– Självklart har det ingenting att göra med att vi lade ned Schulman Show. Det känns fantastiskt roligt att samarbeta med Expressen. Vi älskar att få vara en del av deras utveckling mot att publicera landets mest populära och lönsamma webb-tv, skriver han i ett sms till Dagens Media.

Ämnen i artikeln:

Calle SchulmanExpressen

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.