Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Experterna: Så påverkas reklamköpen av lågkonjunkturen

Publicerad: 21 oktober 2022, 11:26

Jochum Forsell, senior partner på Hear.

Foto: Janne Næss

Tv-branschen befinner sig i en ny osäker tid med prognoser om lågkonjunktur och stagflation. Under 2022 sjönk tv-tittandet oväntat mycket, konstaterar Jochum Forsell, senior partner på Hear. ”Skulle dessutom Netflix och andra plattformar öppna för reklam under 2023 förvärrar det situationen ytterligare för tv-stationerna”, säger han.

Ämnen i artikeln:

TvMediebyråerSveriges MediebyråerToppnyheter eftermiddag

JS


Mediebyråbarometerns sammanställningar för 2022 visar att reklamköpen i tv fortsätter att ligga i linje med siffrorna för 2021, enligt Jochum Forsell, senior partner på Hear Mediebyrå.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev