Rörligt
Experterna om TV4:s distributionstapp: ”Den totala kraften och konkurrensen minskar”
Publicerad: 21 augusti 2020, 13:00
Marie Almgren, head of AVM Audio Video på Group M och Christian Mörner, head of broadcast på Amplifi resonerar om hur TV4:s styrka som reklamkanal förändras av distributionstappet.
Efter att de långdragna förhandlingarna mellan TV4 och Com Hem avslutades i våras stod det klart att TV4 Fakta, TV4 Guld och TV4 Film utgår för 1,6 miljoner Com Hem-hushåll. Och inom kort försvinner också TV4-ägda TV12. Men vad innebär det här distributionstappet för TV4 som reklamkanal? Experterna reder ut.
Ämnen i artikeln:
TV4Nu är det bara ett par veckor kvar tills Com Hem släcker sitt analoga grundutbud för att framöver uteslutande sända sina tv-kanaler digitalt.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.