söndag4 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Experterna om TV4:s distributionstapp: ”Den totala kraften och konkurrensen minskar”

Publicerad: 21 augusti 2020, 13:00

Marie Almgren, head of AVM Audio Video på Group M och Christian Mörner, head of broadcast på Amplifi resonerar om hur TV4:s styrka som reklamkanal förändras av distributionstappet.

Efter att de långdragna förhandlingarna mellan TV4 och Com Hem avslutades i våras stod det klart att TV4 Fakta, TV4 Guld och TV4 Film utgår för 1,6 miljoner Com Hem-hushåll. Och inom kort försvinner också TV4-ägda TV12. Men vad innebär det här distributionstappet för TV4 som reklamkanal? Experterna reder ut.

Ämnen i artikeln:

TV4

Linnéa Kihlström

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se


Nu är det bara ett par veckor kvar tills Com Hem släcker sitt analoga grundutbud för att framöver uteslutande sända sina tv-kanaler digitalt.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev