Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Experterna om TV4:s distributionstapp: ”Den totala kraften och konkurrensen minskar”

Publicerad: 21 Augusti 2020, 13:00

Marie Almgren, head of AVM Audio Video på Group M och Christian Mörner, head of broadcast på Amplifi resonerar om hur TV4:s styrka som reklamkanal förändras av distributionstappet.

Efter att de långdragna förhandlingarna mellan TV4 och Com Hem avslutades i våras stod det klart att TV4 Fakta, TV4 Guld och TV4 Film utgår för 1,6 miljoner Com Hem-hushåll. Och inom kort försvinner också TV4-ägda TV12. Men vad innebär det här distributionstappet för TV4 som reklamkanal? Experterna reder ut.


Ämnen i artikeln:

TV4

Nu är det bara ett par veckor kvar tills Com Hem släcker sitt analoga grundutbud för att framöver uteslutande sända sina tv-kanaler digitalt.

Få hela storyn –

Starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll
Vårt exklusiva magasin

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala material och vårt magasin. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har då möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

TV4

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.