Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 11 December 2019, 11:40
Flera annonsörer ser över möjligheten att gå i andra kanaler, efter konflikten som ledde till att Com Hem släckte ner TV4.
Två av Sveriges största annonsörer, Tui och Volvo, ser över möjligheterna att gå i andra kanaler än TV4 om inte konflikten med Com Hem snart reds ut. Det berättar marknadscheferna Per Carleö och Johan Ydring. ”För många annonsörer är julen en väldigt viktig och lukrativ period”, säger Dentsu Aegis Johan Aleman.
TV4 och Com Hem misslyckades med att komma överens i sina förhandlingar, och nu får tittare och annonsörer betala priset.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.