Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 29 September 2020, 05:32
Marie Brander-Hestréus på PHD, Nicklas Grundström på IUM, Lotta Billing på Group M, Alexei Grinevski på IUM och Rasmus Svensson på PHD utvärderar styrkorna och svagheterna i kvällspressens annonspaket.
Experterna välkomnar kvällspressens annonssamarbeten men efterfrågar samtidigt ännu fler samarbeten mellan olika medier. ”Samarbetet skulle på sikt må bra av att fler aktörer inom tidnings-tv ansluter sig”, säger Alexei Grinevski, head of audio & visual media, på IUM.
Ett och ett halvt år har gått sedan Aftonbladet och Expressen återupplivade det gemensamma printpaketet Impact under det nya namnet Veckopaketet kvällspress.
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.