Experter: Hybridtjänsterna kan rädda streamingbolagen – men inte annonsmarknaden
När lågkonjunkturen blev verklighet och användartillväxten för streamingbolagen kom av sig tog det inte lång tid innan det började viskas om hybridtjänster. Dagens Media har pratat med mediebyråexperter som spår en lysande framtid för HVOD – om de gör det rätt.
Joakim Wedholm
Under ett föredrag berättade Marie Nilsson på Mediavision att tv-bolagen bara har ett alternativ. Det är direkt nödvändigt att de erbjuder AVOD, eller hybridtjänster där reklam blandas med innehåll, för
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Just nu 49 kr för 3 månader
Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.
Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.