fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Experter: Hybridtjänsterna kan rädda streamingbolagen – men inte annonsmarknaden

När lågkonjunkturen blev verklighet och användartillväxten för streamingbolagen kom av sig tog det inte lång tid innan det började viskas om hybridtjänster. Dagens Media har pratat med mediebyråexperter som spår en lysande framtid för HVOD – om de gör det rätt.

Publicerad: 13 september 2023, 10:38

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@dagensmedia.se

Under ett föredrag berättade Marie Nilsson på Mediavision att tv-bolagen bara har ett alternativ. Det är direkt nödvändigt att de erbjuder AVOD, eller hybridtjänster där reklam blandas med innehåll, för

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Just nu 49 kr för 3 månader

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under de första 3 månaderna.

Efter introduktionsperioden på 3 månader förnyas prenumerationen med 30% rabatt på ord.pris: 4 897 kr/år ex. moms och 12 månaders bindningstid och årlig förnyelse till ordinarie pris 6 995 kr. Säg upp prenumerationen när som helst, så avslutas den efter avtalad bindningstid.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Tv-turbulensenHearAdonPeter NilssonStreaming

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev