Rörligt
Experten: ”Netflix har kanske inte samma effektmöjligheter som först antogs”
Publicerad: 30 mars 2023, 08:27
”Konkurrensen i Sverige större, så det är svårt att sia om hur Netflix annonsaffär kommer fungera här”, säger Johan Engström. Foto: Netflix/ OMD
Netflix annonserbjudande är slutsålt och efterfrågan är hög. Men OMD:s videoexpert Johan Engström tror att man avvaktar med lansering i Sverige.
Netflix hybridtjänst lanserades i november förra året på tolv marknader, inklusive USA. Nyligen cirkulerade uppgifter om att reklamtjänsten är uppe i 1 miljon användare.
Få hela storyn –
starta din prenumeration.
Första 30 dagarna utan kostnad
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.