torsdag8 juni

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Experten: ”Netflix har kanske inte samma effektmöjligheter som först antogs”

Publicerad: 30 mars 2023, 08:27

”Konkurrensen i Sverige större, så det är svårt att sia om hur Netflix annonsaffär kommer fungera här”, säger Johan Engström. Foto: Netflix/ OMD

Netflix annonserbjudande är slutsålt och efterfrågan är hög. Men OMD:s videoexpert Johan Engström tror att man avvaktar med lansering i Sverige.

Ämnen i artikeln:

Toppnyheter eftermiddagOMDNetflixStreaming

Janne Næss

janne.naess@dagensmedia.se


Netflix hybridtjänst lanserades i november förra året på tolv marknader, inklusive USA. Nyligen cirkulerade uppgifter om att reklamtjänsten är uppe i 1 miljon användare.

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 6 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev