Gå direkt till textinnehållet

"Ex on the Beach" störst på webben hittills i år

Siffror från MMS.

Bland de mest sedda programmen på webben från de kommersiella tv-husen under första kvartalet ligger Dplays "Ex on the Beach" i topp.

Ny statistik från MMS visar att "Ex on the Beach" ligger ohotad etta som det mest sedda digitala fulllängsprogrammet i kommersiell tv. Detta mätt på antal starter, under de första åtta dagarna, för det första kvartalet 2018.

Avsnitt tre var det mest sedda enskilda avsnittet med över 380 000 startade strömmar och 211 000 i webbpublik. De första sju episoderna av "Ex on the Beach" har enligt Discovery Networks egna siffror nästan 2,3 miljoner starter på Dplay.

Även "Wahlgrens Värld" dominerar MMS:s topplista med fem program på topptio-listan. Den största webbpubliken för ett avsnitt ligger på 190 701 tittare.

– Tittare idag är i stor utsträckning plattformsoberoende och vår kraftiga tillväxt – inte minst i konsumtion av lokalt innehåll på Dplay – är ett kvitto på att vårt fokus på underhållning som bryter igenom oaktat plattform verkligen ger resultat, säger Axel Eriksson, innehållsdirektör på Discovery Networks Sweden, i ett pressmeddelande.

TV4:s "Talang" och "Torpet" tar också plats på topplistan. Det mest sedda enskilda avsnittet av "Talang" har 249 243 strömstarter och en webbpublik på 99 842 tittare. "Torpets" mest sedda avsnitt har 221 261 strömstaret och en webbpublik på 128 332.

"Ex on the Beach" är störst på webben.

Amanda Törner

Reporter

Publicerad 2018-04-17 14.40Uppdaterad 2018-04-18 11.38

Dela artikeln: