Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

“Ex on the beach” störst – igen

Publicerad: 9 Maj 2016, 12:19
Uppdaterad: 9 Maj 2016, 13:03

"Ex on the beach". Foto: Kanal 5.

“Ex on the beach” kniper både första- och andraplatsen på MMS webbtopp – för fjärde veckan i rad.


Ämnen i artikeln:

Discovery NetworksMTG TV

För fjärde veckan i rad är Discovery Networks ”Ex on the beach” Sveriges mest sedda program på nätet, baserat på webbpublik, och tar både första- och andraplatsen.

Under vecka 16 hade det åttonde avsnittet en webbpublik på 148 271 personer och avsnittet dessförinnan hade en webbpublik på 145 415 personer.

Linjärt går det däremot sämre för programmet som under vecka 16 som mest lockade 87 000 tittare till Kanal 5. ”Ex on the beach” sänds måndag-torsdag klockan 22.00.

Nummer tre på webbtoppen, rensat för SVT, är det sjätte avsnittet av ”Maria Wern: Dit ingen når” i TV4 Play.

”Ex on the beach” bidrar därmed till att Discovery Networks under april var större än MTG TV och alltså var det näst största kommersiella kanalhuset i Play. Under april nådde tv-husets Dplay totalt 2 079 578 konsumerade timmar, vilket är den näst högsta noteringen någonsin och en ökning på 41 procent jämfört med april 2015.

MTG TV låg samtidigt på 1 483 489 konsumerade timmar, vilket är en minskning på 28 procent jämfört med motsvarande period förra året.

Under årets fyra första månader är dock MTG TV totalt sett fortfarande större än Discovery Networks. MTG TV ligger under perioden januari-april på totalt 6 826 492 konsumerade timmar, medan Discovery Networks når upp till 5 022 461 konsumerade timmar.

TV4 fortsätter dock att vara ohotad etta av de kommersiella kanalerna med totalt 22 709 911 konsumerade timmar under januari-april i år.

Samtliga siffror kommer från MMS.

Antalet konsumerade timmar i webb-tv i år:

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Discovery NetworksMTG TV

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.