måndag25 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Eurosports nya kampanjfilmer

Publicerad: 1 oktober 2014, 06:49

Filmerna för Eurosport 2 är producerad av Bond Street Film i samarbete med SBS Discovery.

Ämnen i artikeln:

Bond Street FilmEurosport

SA

Simon Andrén

simon.andren@dagensmedia.se


Under hösten har nya rättigheter lanserats på Eurosport 2 – Champions Hockey League, EM-kvalet i fotboll och Ladies European Tour i golf.

Samtidigt har tv-bolaget tagit fram nya kampanjfilmer. Där presenteras kanalens nya koncept för tittarna genom frågan "Vad är en bra sportkanal – egentligen?".

Filmerna är producerad av Bond Street Film i samarbete med SBS Discovery. För idé står Calle Östlund (SBS Discovery) och Daniel Hargot (Bond Street Film), som även regisserat filmerna.

Filmen kommer att visas i Eurosports egna kanaler samt i en extern webb-tv-kampanj, och backas upp av en digital kampanj.

Arbetsgrupp

Kund: Eurosport.

Uppdragsgivare: Siri Östlund, Marketing manager och Per Boström, Head of Communications.

Produktionsbolag: Bond Street Film.

Creative directors: Calle Östlund, SBS Discovery / Daniel Hargot, Bond Street Film

Regissör: Daniel Hargot

Projektledare: Karl Svensson

Redigerare: Attis Gabrielson

AD: Eoin Conroy

AD ass: Linnéa Frid

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev