Rörligt
Eurosports nya kampanjfilmer
Publicerad: 1 oktober 2014, 06:49
Filmerna för Eurosport 2 är producerad av Bond Street Film i samarbete med SBS Discovery.
Under hösten har nya rättigheter lanserats på Eurosport 2 – Champions Hockey League, EM-kvalet i fotboll och Ladies European Tour i golf.
Samtidigt har tv-bolaget tagit fram nya kampanjfilmer. Där presenteras kanalens nya koncept för tittarna genom frågan "Vad är en bra sportkanal – egentligen?".
Filmerna är producerad av Bond Street Film i samarbete med SBS Discovery. För idé står Calle Östlund (SBS Discovery) och Daniel Hargot (Bond Street Film), som även regisserat filmerna.
Filmen kommer att visas i Eurosports egna kanaler samt i en extern webb-tv-kampanj, och backas upp av en digital kampanj.
Arbetsgrupp
Kund: Eurosport.
Uppdragsgivare: Siri Östlund, Marketing manager och Per Boström, Head of Communications.
Produktionsbolag: Bond Street Film.
Creative directors: Calle Östlund, SBS Discovery / Daniel Hargot, Bond Street Film
Regissör: Daniel Hargot
Projektledare: Karl Svensson
Redigerare: Attis Gabrielson
AD: Eoin Conroy
AD ass: Linnéa Frid