Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

"Ett nytt sätt att tänka"

Publicerad: 17 Mars 2011, 07:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:17

När Silverbullet film skulle göra en kampanjfilm för auktionssajten classicons.com valde man att filma i 360°.


Tekniken innebär att en kamera som består av flera små kameror filmar i 360° och alltså kan visa allt som finns i omgivningen. Därmed kan kunderna vandra runt själva i kampanjen, som döpts till " The Code".

Tekniken är inte ny, men det är första gången den används i en reklamfilm. Den gör också att reklamfilmen blir mer som ett dataspel, där man själv kan styra kameran.

Tanken är att besökaren ska avslöja siffror och bokstäver dolda i rummet för att bilda en kod. Genom att knappa in rätt kod och skriva en motivering kan man vinna priser.

– Det är ett nytt sätt att tänka för vår del. Mer som att regissera på en teater, där allt måste klaffa på en gång. Kameran missar ingenting runt omkring på scenen, säger regissören Tim Winter i ett pressmeddelande.

Lanseringen är den första för Silverbullit film och classicons.com

Dante Thomsen

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.