Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Rörligt

Ernst sommar lockade många tittare

Det blev en stabil start för TV4:s "Sommar med Ernst". Jämfört med i fjol steg tittartidsandelen med tio procent.


Publicerad 2013-06-24 07:44
Uppdaterad 2015-12-06 13:41

Ämnen i artikeln:

Sommar med Ernst

Dela artikeln:

I årets version av "Sommar med Ernst" tar sig inredningsgurun an ett gammalt orangeri i Västmanland och förvandlar det under åtta avsnitt till en sommaridyll.

Vid torsdagens säsongsstart bänkade sig 845 000 svenskar framför tv-apparaterna, vilket är 25 000 fler än under fjolårets premiär.

Ratingen blev 8,2 procent i TV4:s huvudmålgrupp 12-59 år, jämfört med 7,9 i fjol. Tittartidsandelen för samma målgrupp var 46,0 procent. Mest steg tittartidsandelen i målgruppen kvinnor 25-59 år – från 40,5 procent i fjol till 50,6 procent i år.

Helen Preutz

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.