Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag09.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Erik Petersen ny head of business på Viacom

Publicerad: 1 November 2019, 08:00

Viacom norpar Visit Swedens försäljningschef Erik Petersen

Foto: Viacom

Erik Petersens nyetablerade roll är en del av Viacoms internationella satsning på events och upplevelser.


Ämnen i artikeln:

Viacom

Den roll som Erik Petersen kliver in i på Viacom International Media Networks Nordics (VIMN Nordics) är ny, och etableras på flertalet av mediehusets marknader. Detta som en del av bolagets internationella satsning på events och upplevelser.

Erik Petersen kommer senast från Visit Sweden där han jobbat i elva år. De senaste två åren har han varit försäljningschef med ansvar för affärsutveckling och strategi. På Viacom får Erik titeln head of new business och ansvaret för att utveckla företagets nordiska off screen erbjudanden. 

Jesper Dahl som är nordisk vd på Viacom, kommenterar rekryteringen i ett pressmeddelande:

– Våra varumärken har alltid haft en stark ställning även utanför skärmen med alltifrån våra MTV-galor, klubbkonceptet Club MTV, barnevents som Nickelodeon Kids Choice Awards, Slime Time och liveshowen Paw Patrol för att nämna några. Nu har vi tagit in Erik för att ytterligare utveckla våra lokala erbjudanden och ta oss ännu närmare vår publik, säger han.

Erik Petersen tillträdde som head of new business på Viacom Nordics i oktober.

– När våra upplevelser blir allt mer digitala ökar även suget efter fysiska upplevelser och tillfällen att möta de varumärken, personligheter och karaktärer vi ser på skärmen i verkliga livet. I Viacoms portfölj av starka och ikoniska varumärken finns stora möjligheter och jag ser fram emot att vidareutveckla Viacoms nordiska närvaro och öka interaktionen med våra tittare, kommenterar Erik Petersen.

Media Networks ägs av Viacom som är en av USA:s största mediekoncerner. Viacom har i sin portfolio kanaler som MTV, VH1, MTV2, MTVN HD, Nickelodeon, Comedy Central och VH1 Classic. Bolaget sänder tv i cirka 170 länder.

Janne Naess

Reporter

janne.naess@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Viacom

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.