Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Ensamma mammorna tappar tittare

Publicerad: 17 September 2013, 07:02
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:34

Det andra avsnittet av "Nya ensam mamma söker" i TV3 lockade inte lika många tittare som säsongspremiären.


Ämnen i artikeln:

TV3

"Ensam mamma söker", som har gjorts om inför årets säsong, gick upp mot partiledarduellen i SVT2. De ensamstående mammorna My, Madelene och Therese fortsatte sitt sökande efter kärleken, den här gången i Sundsvall.

Totalt sågs det andra avsnittet för säsongen av 271 000 tittare, enligt preliminära siffror från MMS. Ratingen i TV3:s huvudmålgrupp 15-49 år landade på 4,1 procent. Programmet lyckades bäst i målgruppen kvinnor 20-39 år där ratingen var 6,6 procent.

Tittartidsandelen blev 13,2 procent.

Det är sämre siffror än för premiären som sågs av 365 000 tittare.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

TV3

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.