Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

"En separation jag inte var redo för"

Publicerad: 29 December 2017, 14:27
Uppdaterad: 29 December 2017, 14:36

JULFRÅGAN. Dan Panas, kommunikationschef på Discovery Networks, tror på en återkomst för rysskräcken.


Ämnen i artikeln:

Discovery NetworksDan Panas

Vilken var den största branschhändelsen 2017?

– #metoo. Det är en fantastisk rörelse som har fått alla att reflektera, och öppet diskutera och definiera, vilka de egentligen är, vad de egentligen känner och vad de egentligen tycker.

Vad är ditt personliga nyårslöfte?

– Mitt nyårslöfte i år blir nog att inte ge något nyårslöfte. Förra året lovade jag att kapa ner skäggburret rejält, men det var en separation jag uppenbarligen inte var helt redo för. Därför är det tillbaka – för att stanna.

Om du ska sia om 2018, vad tror du kommer definiera nästa år?

– OS är planetens största event och en enorm lägereld i Sverige. När spelen i Sydkorea startar i februari går Discovery in i en ny era med fyra olympiska spel på raken, exklusivt på våra kanaler. Vi är otroligt taggade på uppgiften, och skickar den största svenska tv-truppen någonsin – 120 personer. Ambitionen är att ge de svenska tittarna den bästa platsen i OS – var de än befinner sig. Vi kommer erbjuda mer timmar OS än någon gjort förut, och de mest digitala, linjära och sociala spelen någonsin.

– Om jag ska vidga perspektivet i spåkulan lite till, blir mitt svar: Ryssland – och en renässans för den djupt rotade rysskräcken. Året startar med ett OS där Ryssland är uteslutet, följt av ett fotbolls-VM där Ryssland kommer spänna alla existerande pr-muskler i rollen som värdnation. Och till hösten kommer det svenska valet, där oro för taktiska ryska digitala attacker och intervention kommer att spöka och vara källa till enorma spekulationer – kanske till och med kriser.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Discovery NetworksDan Panas

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.