Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

”En av de mest framgångsrika varumärkesbyggarna”

Publicerad: 15 Mars 2013, 13:52
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:52

Den senaste veckan har Postkodlotteriet knutit både Margot Wallström och Per Schlingmann till företaget. Men om de tidigare politiska motståndarna kommer att jobba ihop är ännu inte klart.


Ämnen i artikeln:

Postkodlotteriet

Tidigare i veckan kunde dagensmedia.se berätta att Postkodlotteriet har anlitat den tidigare moderata partisekreteraren och chefsstrategen Per Schlingmann för att göra en genomlysning av varumärket.

– Sedan jag började har vi gjort en översyn av varumärket vartannat eller vart tredje år. Senaste jobbade vi med Essen, men nu blir det Per Schlingmann, säger Anders Årbrandt, försäljnings- och marknadsdirektör på Postkodlotteriet.

– Han är ju en av de mest framgångsrika varumärkesbyggarna och kommunikatörerna i Sverige så vi är glada att han vill jobba med oss. Det ska bli intressant och spännande att se hur vi kan gifta ihop den politiska världen, som ju alltid jobbar med varumärke, med företagsvärlden som vi representerar.

Samtidigt har alltså Postkodlotteriet knutit den tidigare s-ministern Margot Wallström till bolaget. Hon får ansvar för att driva Postkodlotteriets projekt ”Hela Sverige — för mångfald och tolerans”.

– Vår vision är att bidra till en bättre värld. Margot Wallströms senaste uppdrag handlade om kvinnorättsfrågor så hon passar perfekt för det vi gör. Jag ska inte föregå varumärkesarbetet, men delar av vårt arbete handlar om viktiga frågor som berör hela samhället, även om vi är helt opolitiska.

Huruvida de två politikerna ska jobba tillsammans är ännu inte klart.

– Det är för tidigt att säga om deras projekt ligger nära varandra.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Postkodlotteriet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev