Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag09.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Ekströms går exklusivt i TV4

Publicerad: 10 juni 2009, 11:19
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:32

Procordia fortsätter marknadsföringsaktiviteterna sina Ekströms-pajer. I den senaste kampanjen har företaget valt att gå exklusivt hos TV4-Gruppens kanaler. <b>Se filmen på Dagensmedia.se.</b>


- Vi får den räckvidd vi vill ha till ett kostnadseffektivt pris hos TV4-Gruppen, säger Stefan Lindström, marknadschef för Ekströms.

Kampanjen som ska skapa uppmärksamhet kring Ekströms färdiga pajer startade i måndags och ska gå i tre veckor. Till hösten ska Procordia, som äger varumärket Ekströms, köra en vända till.

Reklamfilmerna, som är gjorda av byrån Kär & Galen, spinner vidare på samma tema som Ekström tidigare använt för sina pajer; det oväntade besöket där fikagästerna är övertygade om att pajerna som bjuds är hembakade.

- Vi vill förmedla budskapet att Ekström finns där för att hjälpa till att skapa den pefekta fikapausen, även om gästerna kommer oannonserade, säger Stefan Lindström.

Kampanjen ska också gå i butik i form av kundvagnsreklam.

Arbetsgruppen på Kär & Galen: Projektledare, Niclas Höggren; Produktionsledare, Marie Schelin; Ad, Martin Johansson; Copywriter, Ivan Matanovic.

Produktionsbolag: Esteban

Producent: Sofia Wall

Regissör: Markus Ernerot/Karl Thorstensson

Mediebyrå är OMD.

 

Henrik Widell

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.