Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Efter konflikten: Canal Digital-säljare fiskar efter missnöjda Boxer-kunder

Publicerad: 9 December 2014, 15:14
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:07

UPPDATERAD. I samband med konflikten mellan Boxer och SBS Discovery tar Canal Digital-säljare tillfället i akt – försöker värva missnöjda Boxer-kunder.


Ämnen i artikeln:

Canal Digital

Dagens Media berättade tidigare idag att Boxer och SBS Discovery har misslyckats med att komma överens om ett nytt avtal för Kanal 5 HD, Kanal 9 och Kanal 11.

Exakt vad konflikten handlar om vill varken Boxer eller SBS Discovery förklara. Klart är i alla fall att kanalerna under natten till tisdagen försvann för närmare 600 000 Boxer-kunder.

Nu ger sig Canal Digital in i konflikten, i alla fall på säljsidan. Dagens Media har tagit del av meddelanden som en säljare för Canal Digital har skickat till Boxer-kunder.

" Som du säkert är bekant med har Boxer tyvärr kommit med ytterligare besked om förlorade kanaler i sitt utbud. Jag och två säljarkollegor är just nu därför på jakt efter missnöjda boxerkuder och tänkte 'vilken plats passar bättre än bland alla ilskna kommentarer på deras FB-sida!!'", skriver säljaren.

Vidare skriver säljarna att man kommer att jobba över till 21.00 ikväll samt att Boxer-kunder som byter till Canal Digital får förtur till vissa kampanjerbjudanden.

Men att detta skulle vara en strategi från centralt håll förnekas av Maria Sörnell, presskontakt på Canal Digital.

– Det finns inga specialerbjudanden för Boxer-kunder. Vi har en kampanj som vi har kört sedan i somras där vi ervjuder de tre första tre månaderna gratis. Personerna i det här fallet har nog kommit med egna tolkningar, säger Maria Sörnell till Dagens Media.

Hon dementerar även att Canal Digital skulle ha utökade öppettider ikväll.

– De ordinarie öppettiderna gäller, säger Maria Sörnell.

Personen som skickat meddelandena på Facebook jobbar som säljare för Canal Digital på ett externt säljbolag.

– Jag tycker inte det är schyssta säljmetoder och jag ska se till att vi tar en dialog med det säljbolaget, säger Maria Sörnell.

LÄS ÄVEN:

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Canal Digital

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev