Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Drömmar i fokus i TV4:s Idol-kampanj

Publicerad: 20 Augusti 2009, 07:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 16:16

Snart vankas det Idol-premiär. Här är trailern för TV4:s storformat.


Den 8 september är det premiär för ytterligare en säsong av talangsåpan Idol.

TV4 börjar nu marknadsföra programmet med trailers i den egna kanalen, samt en utomhuskampanj, som rullar i två veckor från och med den 31 augusti.

– Med årets kampanj vill vi visa att Idol 2009 handlar om människor med mod vågar satsa på sin dröm. Årets Idol har fler sökande än någonsin som kommer att möta den mycket hårda juryn, skriver TV4:s projektledare Åsa Kellner i ett mejl till Dagensmedia.se.

Konceptet för säsongen kretsar kring de för deltagarna ångestframkallande auditionerna och har fått namnet  ”Början på en dröm … eller slutet”.

Trailern har tagits fram inhouse på TV4.

Idols huvudsponsorer är – precis som förra året – Tele2, Hitta, Blocket och Dustin.

Arbetsgrupp:

AD – Justine Lagache

Copy – Maria Fredriksson

 

Creative Director – Ulrika Biding

Regissör – Thabo Malmén

Producent – Per Nilsson

Projektledare – Åsa Kellner

Reklamchef – Johan Fernstedt

Musik - Talent & Brands – Atomic Swing

 

Martin Schori

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.