Rörligt
Dplay kan tvingas kompensera användarna
Publicerad: 23 juni 2020, 12:50
Discoverys kommunikationsdirektör Jessica Linnman uppmanar användare som upplever problem med Dplay att höra av sig till kundtjänst.
Discoverys streamingtjänst Dplay har haft stora tekniska problem den senaste tiden. Enligt Konsumentverket kan man nu tvingas kompensera användarna.
Dagens Media kunde nyligen berätta att Dplay dragits med stora tekniska problem kring livesändningarna från Allsvenskan. Bland annat har användare upplevt problem med både bild och ljud, och användare som streamar via smart-tv:s från Samsung, vilket gäller modeller från tidigare än 2017, har uppmanats att hitta alternativa lösningar.
Enligt Konsumentverket ska tittare som upplever problem kunna ställa krav på kompensation, skriver Sportbladet. Det kan då vara möjligt att kräva prisavdrag eftersom man har ingått ett avtal.
Ett abonnemang på Dplay, som inkluderar Allsvenskan och Superettan, kostar 349 kronor i månaden.
Jessica Linnman, kommunikationsdirektör på Discovery Networks, uppmanar drabbade användare att höra av sig till kundtjänst.
– Det stämmer att vi har ett avtal med tittarna och vi har som fokus att hjälpa våra konsumenter så att alla kan ha en bra upplevelse av sändningarna. Om man ändå känner att man inte har fått hjälp och inte kunnat se matcherna så får man höra av sig till kundtjänst så gör de en bedömning om kompensation utifrån det avtalet, säger Jessica Linnman till Sportbladet.