Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Rörligt

Disney ska sprida magi i vardagen

Publicerad: 12 April 2011, 03:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:14

På fredag drar Disney Channel igång en tung varumärkeskampanj där de vill sprida magi också utanför tv-rutan.


Ämnen i artikeln:

Disney

Reklamfilmen som ska gå brett i tv och på bio börjar med att en pojke kommer in i ett vitt tråkigt kök med en stor röd pappersnål i famnen. När han sätter ner den i golvet fylls köket med vatten och flera av Disneys klassiska vattenlevande varelser, till exempel clownfisken Nemo, börjar simma runt. Disneymagin sprider sig och tråkiga gamla hyreslängor blir lilafärgade sagoslott. En berättarröst uppmanar i slutet av filmen tittarna att lämna förslag på platser de tycker är i behov av lite Disneymagi.

– Vi hoppas att vi får in riktigt många förslag. Vad vi gör blir lite det som det finns möjligheter till, det kan vara en spännande installation på en skolgård eller en färgsprakande vägmålning på någon tråkig vägg, säger Disneys marknadsdirektör Veronika Lindholm.

Byrån bakom kampanjen är Naked.

Kampanjen ska dels fungera varumärkesbyggande men också berätta för tittarna att kanalen lyssnat till önskemålen om att fler klassiska tecknade filmer och serier ska visas.

– Vi har breddat utbudet. Tidigare var det väldigt mycket live action, vilket det ska vara också framöver, men nu har vi också fört in mer av de animerade filmerna och serierna i kanalen. Det vill vi berätta för våra tittare.

<iframe title="YouTube video player" width="560" height="349" src="http://www.youtube.com/embed/HuTvAuA1rL8" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

Arbetsgrupp Naked:

Fredrik Svensson, Kundansvarig Christoffer Dymling, Ansvarig kreatör Anna Wallin, produktionsledare Fredrik Preisler, Kreatör Johan Beattig, Kreatör Fatih Okan, kreatör Simon Färinger, visualizer

Regi: Popcore

Produktion: Acne

Henrik Widell


Ämnen i artikeln:

Disney

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.