Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag02.03.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Discoverys säljteam utmanar mediebyråer i träning

Publicerad: 3 Februari 2021, 06:59

Denna vecka ska alla tävlande göra 100 burpees om dagen. På bild utmaningens projektledare Cecilia Hecter tillsammans med träningsprofilen Mårten Nylén.

Foto: Discovery

Under hashtaggen #discoveryutmanar har Discoverys säljavdelning dragit i gång en tävling för att skapa pepp inom branschen. ”Det är också ett sätt att stärka gemenskapen bland de anställda”, säger projektledaren Cecilia Hecter, till Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Discoverycoronaviruset

För många har coronapandemin inneburit en ännu mer stillasittande och statisk tillvaro än vanligt. För att peppa branschen och uppmana till rörelse har Discoverys säljavdelning därför dragit i gång ett initiativ under hashtaggen #discoveryutmanar. 

Under fyra veckor utmanar säljavdelningen Sveriges mediebyråer i olika aktiviteter. Varje vecka får lagen en ny utmaning av träningsprofilen Mårten Nylén

Cecilia Hecter, B2B-manager på Discovery, är projektledare för utmaningen och berättar att idén föddes just ur hemmajobbandet och allt stillasittande.

– Då drog vi i gång den här digitala träningsutmaningen för att både engagera, motivera och aktivera på en och samma gång. Det är också ett sätt att stärka gemenskapen bland de anställda, säger hon till Dagens Media och fortsätter:

– Vi bjöd in våra största byråer och tänkte väl att kanske 30-40 stycken skulle delta. Nu är vi 155 personer som är med och tävlar i 16 olika lag, vilket är superroligt. 

Första veckan uppmanades alla att gå 10 000 steg per dag (måndag till fredag), andra veckan uppmanades alla att göra minst ”en Sally” per dag. 

Alla som deltar uppmuntras dessutom till att lägga upp bilder på de olika utmaningarna under #discoveryutmanar på Instagram. I skrivande stund har nära 2000 inlägg gjorts under hashtaggen. 

Denna vecka går utmaningen ut på att göra 100 burpees om dagen. 

– Den här veckan är fruktansvärd, säger Cecilia Hecter och skrattar.

– Men man kan ju dela upp det och Mårten är väldigt bra på att anpassa övningarna så att alla kan vara med. Grejen med tävlingen är att alla i laget måste dra sitt strå till stacken men om någon inte kan göra 100 burpees så finns det en alternativ burpee eller en annan utmaning man kan göra i stället, så att alla kan vara med. 

För att hålla uppe motivationen genom tävlingens gång har Discovery dessutom anordnat bonusutmaningar, denna vecka vinner exempelvis den som gör snyggast burpee. 

Prisutdelning sker digitalt den 12 februari och för varje avklarad utmaning så får man en fördel i finalen. Det som slutligen kommer avgöra vem som vinner är en hittills hemlig finalutmaning. Det lag som vinner får ett digitalt specialpass med Mårten Nylén och en pokal med ingravering.

Bild 1/1  Ett axplock av alla träningsbilder som lagts upp på Instagram under #discoveryutmanar.

 

 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Discoverycoronaviruset

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.