Gå direkt till textinnehållet

Discovery OS-samarbetar med Snapchat

Foto: Janne Naess

Ska presentera bakom kulisserna-material från OS-sändningarna till Snapchatanvändare.

Med lite mer än 100 dagar till OS teckande Discovery i dag ett avtal med Snap Inc. Parterna ingår nu både ett annons- och innehållssamarbete för spelen i sydkoreanska Pyeongchang i februari 2018.

Ett Snapchat-team kommer arbeta med extramaterial från Discoverys OS-sändningar med målet att nå ut till en yngre målgrupp. En målgrupp som tv-huset uttryckt är ett mål att nå under OS.

Sammanlagt är det över 50 miljoner europeiska användare som genom användargenererade "Our Stories", samt "Publisher Stories", får möjligheten till bakom kulisserna-material med experter, aktiva och influencers vilka presenterar senaste nytt från spelen.

– Att kombinera vårt exklusiva OS-innehåll med Snapchats innovativa form och tilltal är väldigt spännande, säger Emir Osmanbegovic, sportchef på Discovery Networks Sweden och Eurosport, i ett pressmeddelande.

Genom samarbetet kommer även Snapchats användare själva kunna skapa och dela med sig av OS-innehåll i sina egna kanaler genom tillgång till grafik, filter, animationer och ljud.

Överenskommelsen innebär också att Discoverys lokala försäljningsavdening i Europa hoppas kunna erbjuda kunder och varumärken att nå en yngre och mer digitala målgrupper via Snap Ad-paket.

Publicerad 2017-10-18 11.09Uppdaterad 2017-10-18 11.20

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: