Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Discovery om OS-kritiken: ”Det viktigaste för oss är att tittarna är nöjda”

Publicerad: 11 augusti 2021, 08:47

”Vi har producerat över 3 500 timmar från OS i Tokyo under svåra förhållanden kring förberedelser och restriktioner men jag tycker att vi har gjort bra produktioner och gett tittarna möjlighet att följa varje tv-sänd minut från OS”, säger Jessica Linnman (t h), kommunikationsdirektör på Discovery Sverige.

OS är över och Discoverys sändningar har både lett till en tillströmning av prenumeranter och en del kritik. Kommunikationsdirektören Jessica Linnman upplever dock inte att det varit fråga om något utbrett missnöje: ”Ett fåtal har hört av sig med frågor kring kommenteringen och hur vi valt att lägga tablån”.


Ämnen i artikeln:

Discovery

De olympiska spelen är över för denna gång, och som få sportintresserade tittare kan ha missat var det tv-huset Discovery som hade sändningsrättigheterna till spelen som i år ägde rum

Få hela storyn –

starta din prenumeration.

Första 30 dagarna utan kostnad

Obegränsad tillgång till allt digitalt innehåll med dagliga nyheter, reportage och granskningar
Analyser från ledande experter varje vecka
Digitala “temanummer” åtta gånger per år
Guider med konkreta tips och råd hur du lyckas i det nya medielandskapet

Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna

För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.

Starta din prenumeration
Redan prenumerant? Logga in

Ämnen i artikeln:

Discovery

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News