Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 2 september 2020, 13:12
Jessica Linnman, kommunikationschef på Discovery, beskriver OTT-rättigheterna som köptes från Telia i maj som en ”unik möjlighet”.
Foto: Margareta Bloom Sandebaeck och Dagens Media
Dplays nya sportpaket-satsning tillsammans med C More beskrivs som en unik möjlighet av Discoverys kommunikationschef Jessica Linman. Och tv-experten Jonas Rydholm Birmé tror det är rätt strategi om de vill skapa en Viaplay-utmanare på sportområdet.
I slutet av maj köpte Discovery TV4 Medias OTT-rättigheter från TV4-ägaren Telia. Detta efter att köpet hade fått grönt ljus EU-kommissionen. Förvärvet innebär konkret att Discoverys Dplay-kunder får tillgång till
Möjlighet att säga upp under första 30 dagarna
För 5 995 kr/år (ex. moms) får du tillgång till allt vårt digitala innehåll, analyser, guider och temanummer. Prenumerationen är löpande på årsbasis. Första månaden är utan kostnad och du har under den perioden möjlighet att säga upp din nystartade prenumeration.