Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag02.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Rörligt

Discovery lovar Dplay-bättring

Publicerad: 24 Juni 2020, 06:13

Jessica Linnman, kommunikationsdirektör på Discovery Networks Sweden, säger till Ekot att tv-huset hoppas att de tekniska problemen ska kunna åtgärdas under veckan.

Ambitionen är att de tekniska problemen med Discoverys streamingtjänst Dplay ska vara lösta i slutet av veckan, säger kommunikationsdirektören Jessica Linnman till Sveriges Radio.


Ämnen i artikeln:

DiscoveryDplay

Efter en lång väntan hade Allsvenskan nyligen premiär. Sedan årsskiftet är det Discovery som sitter på sändningsrättigheterna och samtliga matcher visas i tv-husets streamingtjänst Dplay.

Men kritiken mot Discovery har varit intensiv sedan säsongen drog i gång. Anledningen är att Dplay-användare har vittnat om tekniska problem med såväl ljud som bild.

I går rapporterade Aftonbladet att Konsumentverket anser att Discovery kan bli skyldig att kompensera tittare som upplever problem. Discovery svarade med att hänvisa drabbade användare till kundservice för en bedömning om eventuell kompensation.

Nu säger Discoverys nytillträdda kommunikationsdirektör Jessica Linnman till Ekot att förhoppningen är att de tekniska problemen ska vara lösta innan veckan är slut.

– Vi hoppas att det ska vara löst den här veckan. Det handlar mycket i tekniken om att kunna testa. Men vi har inte haft möjlighet att kunna testa då vi kört så otroligt många matcher.

Priset för ett Dplay-abonnemang, där Allsvenskan och Superettan ingår, ligger i dag på 349 kronor i månaden.

 

LÄS OCKSÅ:

Dplay kan tvingas kompensera användarna

Kritikstorm mot Dplay efter starten av Allsvenskan

Linnéa Kihlström

Redaktör och reporter

linnea.kihlstrom@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

DiscoveryDplay

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.