Få hela storyn
Starta din prenumeration
Rörligt
Publicerad: 9 juni 2020, 09:20
Tidigare TV4 Play-chef rekryteras till Dplay och Discovery.
Sam Ekman intar rollen som senior manager, direct-to-consumer för Dplay, Eurosport Player och GolfTV.
Sam Ekman kommer senast från rollen som affärschef för TV4 Play och har tidigare även arbetat som affärsutvecklingschef på C More.
I juli tar han klivet över till konkurrenten Discovery där han blir senior manager, direct-to-consumer för Dplay, Eurosport Player, GolfTV och kommande digitala tjänster.
– Att få komma in och driva den digitala konsumentaffären är lite av ett drömuppdrag för en sådan som mig. Discovery Networks Sweden är inne i en mycket intressant fas just nu, med ett tydligt fokus på abonnenttillväxt på Dplay och en extremt stark innehållsslate – inte minst i form av Allsvenskan, OS och nu senast rätten att distribuera C More och TV4:s innehåll. Det är för bra för att inte gå i gång på, säger Sam Ekman, i ett pressmeddelande.
Carl Waldenor, som också arbetat på TV4, har tidigare haft rollen som senior manager på Discovery. I dag har han i stället titeln director marketing & D2C på Discovery Networks Sweden.