Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Rörligt

Discovery ingår reklamavtal med Disney

Publicerad: 21 december 2021, 09:26

Samarbetet gäller för den svenska, norska och danska marknaden.

Foto: Margareta Bloom Sandebaeck

National Geographic läggs till Discoverys utbud. ”Vi är glada över att välkomna National Geographic som kompletterar vår kommersiella portfölj väl både gällande innehåll och täckning”, säger Fredrik Edberg.


Ämnen i artikeln:

DiscoveryHans van RijnDisneyNational Geographic

Discovery Networks Nordic och The Walt Disney Company Nordic tecknar ett kommersiellt reklamavtal för kanalen National Geographic. 

Avtalen gäller för den svenska, danska och norska marknaden och innebär att National Geographic läggs till Discoverys kanalportfölj. 

– Vi är glada över att välkomna National Geographic som kompletterar vår kommersiella portfölj väl både gällande innehåll och täckning. Det gör att våra annonsörer får, tillsammans med våra starka kanaler som Kanal 5 och Discovery Channel, ännu mer värde i sina kampanjer, säger Fredrik Edberg, försäljningsdirektör på Discovery Networks Sweden, i ett pressmeddelande. 

Hans van Rijn, SVP och country manager, The Walt Disney Company Nordic & Baltic: 

– Vi är riktigt glada att ingå i det här samarbetet med Discovery Networks. De har visat starka resultat och vi ser fram emot att ta del av deras innovativa sätt att arbeta med styrning och effektivitet kring tv-reklamen. Med sina 133 år utvecklas varumärket National Geographic fortfarande, på alla plattformar. Det känns helt rätt att National Geographic nu blir en del av den breda kanalportfölj som Discovery Networks representerar, och vi ser mycket fram emot att börja arbeta tillsammans med säljteamen i Danmark, Sverige och Norge. 

Samarbetet drar dock inte igång förrän om ungefär ett år, i slutet av 2022. I Discoverys svenska portfölj ingår sedan tidigare Discovery Channel, Kanal 5, Kanal 9, Kanal 11, ID - Investigation Discovery, TLC, Eurosport 1 och Eurosport 2. 

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.